...

10 REDENEN OM UW REIS VIA VAKANTIECAFE TE LATEN ORGANISEREN

1. SGR lid, dus garantie verzekerd

2. Persoonlijke en snelle service

3. Bijna 30 jaar reisagent, dus uitgebreide en goede kennis

4. verzorging van alle wereldbestemmingen

5. Uitstekende voor, tussen en nazorg

6. Specialist in op maat gemaakte vakantie

7. Op afspraak bij u thuis

8. Besparing van vele uren zoektijd voor u

9. Verzorging van groepsreizen voor bedrijf of prive

10. 24 uurs lijn hulplijn tijdens uw vakantie

U kunt hier verder de uitgebreide redenen lezen hoe belangrijk en makkelijk het voor u is om uw vakantie via een goede reisagent te laten lopen……

1. Wij zijn lid van de SGR en dat betekent dat u bij ons gedekt bent voor o.a. faillissementen van

  • Een pakketreis van een touroperator
  • De huur van een vakantiehuis en hotel ( ook bij schade, verwoesting van complex waardoor het niet bewoonbaar is )
  • Bus-, trein-, en ferrytickets
  • Chartertickets (vervoersovereenkomst met touroperator)

Uit de praktijk:
familie Bakker heeft bij OAD hun reis geboekt. Oad gaat failliet en familie Bakker krijgt keurig hun vakantiegeld terug doordat wij SGR lid zijn.
Familie Smit heeft via Vakantiecafe een villa gekocht in Italië. Helaas is door een aardbeving de villa beschadigd en kan niet bewoond worden. Wij bieden een alternatief of u kunt uw geld terug krijgen.

2. Wij zoeken voor u de meest geschikte reis uit zodat u tijd bespaart met soms heel veel zoek tijd

Uit de praktijk:
om een geschikt en passend aanbod te vinden voor de klant, zijn wij soms 5 tot 6 uur bezig om het gehele pakket aanbod in orde te maken.

3. U heeft niet altijd kennis van de eindbestemming zodat bijvoorbeeld afstanden, regio. weersomstandigheden, lokale situaties enz. tegen kunnen vallen als u dit zelf boekt. Wij, als specialisten op betreffende bestemming, zijn er vaak zelf geweest dus geven de informatie uit persoonlijke ervaring aan u door.

Uit de praktijk:
Wij kennen het grootste gedeelte van Andalusië zo goed, dat we uit eigen ervaring vaak tot in details neutrale informatie kunnen geven. Wat zijn uit eigen ervaring goede restaurants, hoe en wanneer kunt u het beste rijden naar bijv. excursie bestemmingen, op welk strand kunt u beter niet zijn etc.

4. Als u problemen of hulp nodig heeft op de bestemming, heeft u vaak geen back up om terug te vallen. Bij ons kunt u 24 uur per dag terecht in geval van nood.

Uit de praktijk:
Heeft u problemen met een reisonderdeel, die u daar geboekt heeft, dan kan er een taalbarriere zijn om dit op te lossen, of u krijgt een slechte service waardoor u niet uit het probleem komt. Wij staan altijd klaar om u zoveel mogelijk met het probleem te helpen.

5. Zoover, Tripadvisor en diverse beoordelingswebsites zijn niet heilig. U krijgt van ons uit eigen ervaring een neutraal advies over de bestemming en accommodatie

Uit de praktijk:
De recensies van mensen worden vaak uit gevoel geschreven. Als ze een slechte behandeling gehad hebben in een hotel, is gelijk alles niet goed. Dus echt een neutraal objectief beeld is er dan niet. Uiteraard na 50 beoordelingen komt er een rode lijn in of een complex echt goed aangeschreven is. Wij zijn een neutrale partij en kijken absoluut objectief naar een complex en bovendien zijn wij er ook vaak geweest en kijken vanuit een deskundig oog ernaar.

6. Door zelf te boeken en uit te zoeken mist u vaak de praktische tips en aanwijzingen van de reisspecialist. Wij zorgen ervoor dat u alle belangrijke informatie ontvangt zoals vaccinatie informatie, gevraagde grensdocumenten, geldzaken etc

Uit de praktijk:
Fam. de Boer boekt een huis in de bergen van La Palma. Er staat niet in dat de zon pas na 3 uur achter de bergen vandaan komt, waardoor ze in de ochtend aan de schaduwkant liggen. Bovendien is meneer de Boer slecht ter been. Het huis ligt op een glooiende heuvel met veel trappetjes op en af. Hij kan dit niet opmaken uit de beschrijving. Dan maar bellen met de eigenaar, die gebrekkig Engels praat.

7. Als u boekt bij een reisbureau, is het altijd duidelijk bij wie en wat u boekt. Boekt u via het internet, dan is dit niet altijd duidelijk.

Uit de praktijk:
Mevrouw van Schaik ziet een prachtige villa staan aan de zuidkust van Turkije. Op deze site staat een mobiel nummer en mail adres. Ze kan verder niet zien door wie deze organisatie gerund wordt. Ze betaalt aan iemand een bedrag van € 2250,00, die ze absoluut niet kent. Het gaat om een groot bedrag. De villa vindt ze op een van de vele websites van privé vakantiehuizen verhuur, waar absoluut geen garantie organisatie aan vast zit.

8. Stelt u bepaalde eisen aan de reis, omdat u bijvoorbeeld slecht ter been bent en geen trappen kunt lopen, dan nemen wij dit op in de reisovereenkomst

Uit de praktijk:
Meneer en mevrouw de Groot hebben een gegronde reden om de boeking wel of niet te accepteren omdat meneer 2 versleten knieën heeft en absoluut niet meer trappen kan lopen. Het resort heeft diverse huizen, waarvan een deel via een steile weg naar boven is. Wij zorgen ervoor dat meneer en mevrouw een huis krijgen die gegarandeerd beneden aan de weg ligt maar ook niet te veel trappetjes in huis heeft. De reiswereld werkt niet meer met essenties maar Vakantiecafe draagt zorg dat dit goed voor de klant geregeld wordt.

9. Waar moet u met uw klacht naar toe als u alles zelf via internet geboekt heeft. Indien wij u boeking onderbrengen bij een ANVR lid, kunt u gebruik maken van de geschillencomissie.

Uit de praktijk:
Jolanda Meijer heeft via Home Away website een mooie villa in het zuiden van Italië gereserveerd maar bij aankomst is er van alles mis. Ze probeert met handen en voeten te communiceren met de eigenaar, waar ze haar boeking bij gemaakt heeft. Een deel van de klachten lost hij direct op en een deel van de klachten zijn op dat moment niet op te lossen. Ze heeft in totaal € 3495,00 betaald en bij thuiskomst probeert ze in Nederland verdere stappen te ondernemen maar bij wie en waar? De klacht blijft helaas waar het is en een deel van haar vakantieplezier is vergaan door deze klachten.

10. Wij weten vaak de mooiste plekjes en de leukste reizen. Wij vergelijken kwaliteit & prijs en geven u dan advies wat bij u past.

11. Vakantiecafe is oprichter en tevens lid van de vereniging the Travel Stars Groep. Wij werken samen met 25 andere reisspecialisten onder 1 paraplu. Deze reisspecialisten hebben allen hun eigen specialiteit en weten exact wat ze verkopen.

Uit de praktijk:
Meneer de Graaf wil graag een rondreis door Andalusië maar weet absoluut niet waar hij moet zoeken en beginnen. Hij raadpleegt de website van The Travel Stars Groep en vult het info formulier in. Binnen 24 uur heeft hij een medewerker van Vakantiecafe aan de telefoon gehad en al zijn wensen bij hen neer gelegd. De rest van het werk wordt door ons gedaan.

12. Wij werken met de meeste touroperators, diverse vliegtuigmaatschappijen en reisleveranciers, die gegarandeerd veilig en betrouwbaar zijn en dus vallen onder de SGR regeling indien noodzakelijk en vaak lid van de ANVR zijn.

13. Wij bieden u het gemak aan. Wij zetten de reis voor u in elkaar zoals u dat wil. Wij verzorgen alle onderdelen zoals, vliegtickets, accommodatie, excursies, restaurants, workshops, massages, autohuur etc. Wij zetten rondreizen, themareizen en groepsreizen naar uw wens in elkaar.

Uit de praktijk:
Jan en Tinie Leverink uit Heiloo hebben een verzoek om een rondreis vanaf Rome via kleine plaatsjes naar beneden richting Sicilië te boeken. Zij kennen het gebied niet en raadplegen ons. Wij sturen dit verzoek door naar Fundadore Travel, een Travel Stars lid die op Italië gespecialiseerd is. Zij zet een prachtige reis in elkaar en voegt er een ideale auto, een paar goed aangeschreven restaurants en een paar excursies bij, biedt het aan aan de klant en binnen 1,5 week is familie Leverink blij dat alles OK en geboekt is. Het scheelt hun heel veel zorgen, tijd en energie en alles is tot in de puntjes verzorgd en biedt u de juiste garantie.

14. Wij hebben meer dan 25 jaar ervaring met reisorganisaties en de soorten reizen, dus weten waar we moeten zoeken en waar juist niet. Dat scheelt u veel tijd en ergernis.

Uit de praktijk:
Pauline Dukker, de eigenaar van Vakantiecafe, is begonnen in 1986 bij de VVV in Egmond aan Zee en is vanaf die tijd alleen maar werkzaam geweest in de reisbranche. Ruim 10 jaar in de functie van reisadviseuse bij o.a. OAD en nu ruim 13 jaar eigen onderneemster met veel succes. Ze heeft in de loop van de jaren een uitgebreide studie gedaan in online boekingen en weet nu inmiddels waar ze moet zoeken en waar ze absoluut niet meer moet boeken. Dat vergt kennis, ervaring en professionaliteit.

15. Wij leveren kwaliteit en zorg voor uw reis. Wij screenen goed het product en zullen zorg dragen dat de prijs-kwaliteit verhouding goed is.

16. Bij internetboekingen bent u sneller een nummer, bij ons zijn alle klanten uniek en krijgen een vriendelijke maar bovenal persoonlijke service.

17. Wij zijn goed opgeleide en kundige verkoopadviseurs en hebben een gedegen en verplichte vakopleiding gevolgd en worden jaarlijks bijgeschoold.

18. U kunt alle vragen stellen over de vakantie, zodat u uiteindelijk gerustgesteld op vakantie kunt gaan.

Uit de praktijk:
Als u eens wist hoeveel vragen wij dagelijks krijgen voor- maar ook nadat er een boeking gemaakt is. Er komen zoveel dingen bij kijken om uiteindelijk het plaatje helemaal rond te breien voordat u op vakantie gaat. Wij krijgen uiteraard ook tijdens de reis nog vragen. Als u alles zelf zou regelen, vraagt u eens af bij wie u altijd uw vragen neer kan leggen.

19. Wij zijn verzekeringsagent bij de Europeesche en kunnen u uitgebreid te woord staan over de risico's, vergoedingen en verplichtingen die het met zich meebrengt als er daadwerkelijk iets gebeurt tijdens uw reis.

Uit de praktijk:
mevrouw Dekker is van de trap gevallen in haar vakantiehuis in Portugal en heeft haar enkel op 2 plaatsen gebroken. Ze heeft geen reisverzekering afgesloten omdat dat niet echt nodig was, vond zij. Ze heeft geen idee wat ze nu moet doen. Waar is ze voor verzekerd, welke vergoeding biedt de zorgverzekering en had ze nu maar bij een reisagent geboekt, dan was ze in goede handen om haar verder te helpen in haar penibele situatie.

20. Op internet vindt u informatie die soms niet juist of niet up to date is.

21. U ontvangt per post uw reispapieren, die wij met de grootste zorg verzorgen en uiteraard goed nakijken voor eventuele fouten als verkeerd gespelde voor- of achternamen. Een verkeerde naam gespeld bij vliegtickets kan voor vervelende extra kosten en oponthoud leiden.

Uit de praktijk:
Jaap heeft met 7 vrienden een reis geboekt naar Maleisië. Bij aankomst op de luchthaven ziet de medewerker van de incheck balie dat zijn achternaam niet goed gespeld is. Boete is € 50,00 en bovendien moet de groep wachten totdat er een nieuw ticket afgegeven is. Ze halen nog net de vlucht.
Familie de Swaab ontvangt van een reisorganisatie de vouchers per mail maar ziet dat er ipv logies logies ontbijt geboekt staat. Ze weten zeker dat ze logies geboekt hebben en bellen de organisatie. Die weigert dit te veranderen en de klanten zijn genoodzaakt om de toeslag voor het ontbijt erbij te betalen. Wij zullen altijd tot aan de bodem uitzoeken voor onze klanten of zij daadwerkelijk in hun recht staan of niet.

22. Er is zo veel op internet te vinden waardoor men verstrikt of verblind kan raken door de hoeveelheid informatie. Men kan daardoor slechtere beslissingen nemen. Laat dit aan ons over. Wij weten precies waar we moeten zoeken.

23. U hoeft zich geen zorgen te maken. Wij zorgen voor alle werkzaamheden achter de schermen om u een goed georganiseerde reis te geven.
Om u een idee te geven wat de werkzaamheden achter de schermen zijn, hierbij een voorbeeld uit de praktijk:

intake gesprek houden met u om zo tot een passende offerte te komen
alle reisonderdelen uitzoeken, prijsvergelijkingen maken, revieuws lezen en het keurig in een pakketje gieten
offerte maken van de gehele reis en aanbieden aan u
indien akkoord contact maken met aanbieder, dus accommodatie eigenaar, luchtvaartmij, autoverhuur, reisorganisaties etc om boeking te plaatsen
betalingen voldoen aan alle leveranciers
boekingsformulier maken voor u met bijbehorende informatie vertrekking
Uw betalingen verwerken
contact houden met u en met alle leveranciers indien nodig
reisbescheiden maken
indien nodig voor u online inchecken en boardingpasses mailen
24 uur bereikbaar tijdens uw reis in geval van calamiteiten
u nabellen om naar uw reiservaringen te vragen en eventueel klachten behandelen van de reis

24. Op internet kan een gebrek aan vertrouwen zijn om daadwerkelijk de boeking te maken. Deze twijfel heeft u niet als u bij een vertrouwd agent als Vakantiecafe boekt

25. Als u moeilijk een keuze kan maken dan kunnen wij door onze expertise helpen de meeste geschikte keuze voor u te helpen maken.

26. Het boeken van grotere groepen vraagt veel tijd, expertise en uitgebreid werk. Wij hebben ruime ervaring opgedaan in de loop van de jaren met het organiseren van groepen. Bovendien zijn groepsboekingen zeer foutgevoelig.

Uit de praktijk:
Een bedrijf uit Almere wilde graag een op maat gemaakte bedrijfsreis voor ca 85 personen, die bestond uit vliegreis, touringcar ter plaatse ter beschikking, een 4 sterren hotel op basis van logies ontbijt, elke dag een workshop of excursie en op terugreis met de gehele groep een restaurant om deze reis af te sluiten. Met deze groepsreis is Vakantiecafe een aantal weken bezig geweest vanaf het intake gesprek tot terugkomst in Nederland. Hierbij willen wij u aangeven dat er aan groepsreizen heel veel facetten zitten waar men aan moet denken om het in zijn geheel glad te laten verlopen. En dat alles onder de garantie van het SGR fonds.

27. Het is bewezen dat men persoonlijke informatie beter opslaat dan virtuele informatie ( dus via internet)


Vakantiecafe biedt u als klant een uitgebreide toegevoegde waarde aan zorg, kennis, kwaliteit, gemak en veiligheid!